Csúcsforgalom Mónosbélen 2014-ben
2 készleten
2.000 Ft
A MÁV 80-as számú vasútvonalának bal vágányát 2014-ben egy szakaszon felújították. A hosszúsíneket tárolás céljából többfelé helyezték el, általában a vágánytengelyen belül, mivel oda egyszerű rakodni, illetve onnan egyszerű felvenni. Ennek keretében a Kárpát Vasút dán eredetű Nohabja, a Ketty névre hallgató 459 021 sínszállító vonattal közelítette meg Mónosbélt. Ezt a szinte megismételhetetlen pillanatot örökíti meg a bélyegívünk.
2 készleten
Kívánságlistához adA MÁV 80-as számú vasútvonalának bal vágányát 2014-ben egy szakaszon felújították. A hosszúsíneket tárolás céljából többfelé helyezték el, általában a vágánytengelyen belül, mivel oda egyszerű rakodni, illetve onnan egyszerű felvenni. Ennek keretében a Kárpát Vasút dán eredetű Nohabja, a Ketty névre hallgató 459 021 sínszállító vonattal közelítette meg Mónosbélt. Igen ám, de a hosszúsínek nem viselik jól a hajlítást, pláne kétfelé, és a 87-es vonal ív viszonyai kifogtak a síkvidékre alkotott, a magyar Nohabokkal ellentétben csak négy hajtott tengellyel rendelkező Nohabon. Hogy a 87-es vonal forgalma folytatódhasson, Eger-Felnémetről az ott dolgozó Szergej sietett fel, hogy megtolja az ívekbe befeszült szerelvényt, élén a Nohabbal. A művelet sikeres volt: komoly csikorgás után végül elindult a menet, így Mónosbél állomáson egyszerre kettő, a vonalon már igazán ritkának számító dízelmozdony is jelen volt. Ezt a szinte megismételhetetlen pillanatot örökíti meg a bélyegívünk.
Hasonló termékek
-
Száll a 424-es! Isaszegen át
2.000 FtSokak nagy kedvence, az elinduláskori robaja nyomán Bivaly fantázianévvel illetett, magyar tervezésű és gyártású erőgép, a 424-es egy működő példánya, a 424,247 rendszeresen továbbít különvonatokat. Birincsik József felvételén a 2014-es szezon legelső vonata még az év elején, a téli havas Isaszeg állomáson át száguld Gödöllő irányába. A bélyegen jól látszik a gép magas hosszkazánja okán kis méretű, tömzsi kéménye, a kellemesen magasan elhelyezkedő vezetőállása, a légterelő lemezeinek finom íve, illetve a gép hatalmassága. Az akkor még pakura tüzelésű gép kevésbé füstöl, mint széntüzelésű társai, de kéménye fölött érzékelhető a kibocsátott hő. Ereje, megbízhatósága és gazdaságossága okán a magyar gőzmozdonygyártás legsikeresebb termékét tisztelhetjük ebben a típusban, amely a legnagyobb rajongótáborral is rendelkezik.
-
Uzsgyi halad Bagimajor malomdombnál
2.000 FtA Kengyel melletti szélmalom a Szolnok környéki táj egyik meghatározó eleme, amely természetesen számos vasútfotón szerepel, amely a 130-as vonalon készült. A bélyeg alapjául szolgáló fotón az orosz államadósság fejében beszerzett, 416 023 pályaszámú, Uzsgyi becenevű dízel motorvonat sorozat egyik tagja halad Szolnok irányába még a régi, narancssárga-fehér színterv szerinti megjelenésében.
-
Szilvi gőzös hegymenetben a Bükkben
2.000 FtA 394,057 pályaszámú, Szilvi nevű gőzmozdony a Szilvásváradi Állami Erdei Vasút vonalán közlekedő nosztalgia gőzös, amely a Közlekedési Múzeum tulajdona, és évente néhány alkalommal, különleges események keretében közlekedik. Ezen a különleges bélyegen a 2015. október 17-i kisvasúti nap keretében rendezett fotós különvonatot továbbította a Fatelep nevű állomástól a Fátyolvízesésig, izgalmas témákat kínálva erdei megállásokkal.
-
Dübörög az 520,075 Ábrók Miklós képén
2.000 FtÁbrók Miklós grafikus művész a német eredetű, Hatvanban kiállított 520,075 gőzmozdony, becenevén Bumbardó aktív korszakát idézte fel különleges megjelenésű akvarelljén, amely ennek a bélyegnek az alapja. A vasúti témákat elképesztően reális módon ábrázolni képes művész ezzel a munkájával hozzájárult a rendkívül leromlott állapotú hatvani gőzmozdony külső javításához is.
Értékelések
Még nincsenek értékelések.